söndag 17 mars 2013

Finbesök

Stefan "Stisse" Bergqvist dök upp till sammans med sin bror, brorson och träningskompis. Matte kom upp med Matti och Johannes. Emilie dök också upp.

På den negativa sidan var det tråkigt att det hela skulle sammanfalla med min formsvacka, och på den positiva sidan verkar jag vara på väg ur densamma. Jag har känt mig bra nedbruten i veckor och hade väntat mig att vara riktigt svag idag, men fick ändå ur ett par hyggliga prestationer ur mig själv. I övrigt gjorde de andra bra prestationer. Matti gjorde sitt första grenpass sedan USM2012, men gjorde ändå en stark insats med de nybyggda musklerna han skaffat sig i gymmet över vintern.

Vi inledde med farmers 20m på 100, 130 och 150. 150 var det bara jag, Stisse och Matti som gick på. Matti och Stisse hade lite problem med greppet, men jag kom i mål på 12.4s. Ingen fantastisk tid, men ingen dålig tid heller. Den kunde definitivt slipats. Jag var nog lite för försiktig i början innan jag visste hur lätt det skulle kännas osv.




Efter farmers så ville de andra köra ok. När vi värmt upp till 326 tog vi lite tid. Stisse kom i mål på 12.75s. Jag fick lite problem med min runda, då oket hakade i sig i en lastpall precis i början. Så strängt sett var min tid 23 sekunder, men tiden från det att jag tagit bort oket från lastpallen och börjat om så var det en 12 sekunder, men då kanske 19 meter sträcka. Matti fick ingen tid på sin sträcka, men gick problemfritt.

Jag var nöjd här. Jag trodde inte 326 skulle kännas så problemfritt och bekvämt som det gjorde. För en vecka sedan gick jag 5 meter med 266 innan jag ställde ner det. Så jag var fräschare i ryggen än jag hade trott! Men jag ville inte pressa min tur genom att gå upp till 366 idag, som Stisse. Stisse gick 20m på 17.7s. Inget i klass med vad han är kapabel till när han är på topp, men en solid prestation:





Sedan kördes det lite Apollon. Jag var knappt med här, men Matti var i storform och gjorde en lätt pushpress-trea på 116. Stisse gjorde detsamma på 136.

Därefter följde sten. Vi gjorde några lyft på 140-stenen och gick sedan på 160-stenen som jag gjorde något "nästanlyft" med. Stisse gjorde en tvåa på 160-stenen och försökte sig på 180-stenen, men fick inte greppet om den. Det är en sällsynt svårgreppad sten som inte många har lyft. Matti fick upp 160-stenen med minimalt med klister, och framhöll att det nästan snarare var taktiskt riktigt, jämfört med att skaffa sig en tjock lervälling av klister och damm på handflatorna. Jag tror dock att det mest handlar om att han är stark i händerna.

Efter stenen körde vi på 440-däcket. Matti och Stisse körde fyra vält var där man välter mot varandra. En välter, den andre välter tillbaks. Jag tyckte Stisse såg lite trött ut efter de fyra välten, så jag sade på skoj att nu får han köra fyra mot mig också. Men jag måste ha misstagit mig, för han kunde inte varit mer ivrig att acceptera. Vi fick båda direktvält på alla vält utom det sista. Så det fick bli åtta vält för Stefan :).

Jag hostar fortfarande från allt damm som vällde upp!

//Alex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar